close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המלצות לטיול כשר בלונדון

מערכת שורשג סיוון, תשעד01/06/2014

המלצות מעשיות לטיול כשר המתאים לשומרי מצוות בלונדון

תגיות:

פעמים רבות נתקלים יהודים השומרים על מסורת בבעיות הקשורות לשהות או לחופשה בחו"ל , שמקשות עליהם בשמירה על מצוות הדת, שמחייבות צריכת מזון במקומות כשרים, שלא ניתן למצוא אותם בחו"ל בקלות. אמנם, כאשר נערכים מראש, מגלים שבהחלט ניתן למצוא מסעדות כשרות בכל מקום בעולם ויתר על כן, מקומות רבים בעולם מציעים לא רק מסעדות כשרות, אלא אטרקציות יהודיות עם ערך מוסף, המאפשרות ליהודים הישראלים לפתוח צוהר אל החיים של היהודים בעבר וכן אל החיים העכשוויים של היהודים בתפוצות.

במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר על טיסה ללונדון ועל חופשה בעיר המרכזית ביותר בממלכה הבריטית. עד להקמתה של מדינת ישראל היו היהודים מפוזרים בתפוצות ובלונדון וגם עכשיו קיימת קהילה יהודית גדולה בעיר המפורסמת, אשר מציעה לתיירי היהודיים אטרקציות יהודיות, סיורים וכן מסעדות כשרות ברמה גבוהה מאוד.

היכן כדאי לבלות בלונדון ולערוך טיול כשר?

הקהילה היהודית בלונדון בעבר ובהווה
הקהילה היהודית בלונדון שכנה בעבר באזור האיסט אנד ברובע המזרחי של העיר, שנחשב כיום לאחד מהאזורים החמים ביותר של לונדון. כיום הקהילה היהודית העכשווית ממוקמת באזור הנקרא Golders Green, שנמצא צפונית מערבית לרחוב אוקספורד המפורסם. אזור זה מציע לכם שלל של אפשרויות ליהודים שומרי מצוות, כמו מסעדות כשרות, מלונות שמציעים אוכל כשר וכן בתי כנסת ושירותי דת בהתאם.

חשוב לציין שאזור זה מאוד שקט בשבתות ובחגים, מה שמאפשר לכם לשמור על הצביון היהודי גם כשאתם מבלים בחופשה בחו"ל. כמו כן, מומלץ לכם מאוד לבקר במתחם זה שיעזור לכם לשמור על קיום המצוות וכן שיעניק לכם את האפשרות לחוות בחייהם העכשוויים של היהודים בלונדון.

אטרקציות יהודיות בלונדון
בלונדון קיימות כמה וכמה אטרקציות יהודיות ובניהם מסעדות נבחרות וכן בתי כנסת ידועים:

בית הכנסת הפורטוגזי – בית הכנסת הפורטוגזי ממוקם מחוץ לקהילה היהודית, במרכז לונדון ברחוב Bevis marks והוא נחשב לאחד מבתי הכנסת הוותיקים בעיר. הוא הוקם לפני כ-300 שנה, ממש בתחילת המאה ה-18 עבור קהילת היהודים הספרדית והפורטוגזית. בית הכנסת מרהיב ביופיו ובעיצובו הפנימי, הכולל שנדלירים מרשימים ומושבי עץ בהירים. כמו כן, ארון הקודש מתפרש על פני 2 קומות ומקושט בעיטור שמזכיר את לוחות הברית.
המוזיאון היהודי – המוזיאון היהודי (The Jewish Museum) מציג את חייהם של היהודים ואת ההיסטוריה שלהם בלונדון ובאנגליה כולה. התערוכות המוצגות במקום פותחות צוהר אל חיי היהודים בעבר הרחוק ובעבר הקרוב ומאפשר לחוות את החוויה היהודית הלונדונית במלואה. המוזיאון שוכן בקמדן טאון במבנה ויקטוריאני מרשים וכן מציע סניף נוסף בצפון לונדון, שמתאר את חיי היהודים בשכונת איסט אנד.
מסעדות – המסעדות הכשרות בלונדון מציעות אוכל כשר במספר סגנונות כמו מסעדות בשריות וטבעוניות ומסעדות עם אוכל בסגנון מזרח אירופאי, אמריקאי ואפילו הודי ואסייתי. אחת המסעדות המוכרות היא מסעדת Bevis Marks, שמציעה מנות יהודיות לפי הספר כמו מרק עוף ומנת כבש יהודית אנגלית. חשוב לציין כי רוב המסעדות הכשרות נמצאות באזור הקהילה היהודית, גולדרסגרין וכן באיזור הנדון, שם תוכלו למצוא גם מכולות כשרות.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה